środa, 16 marca 2011

Temat specjalny - plan Lamborghini na najbliższe 10 lat

Jeden z członków teamspeed.com podzielił się ze światem informacjami dotyczącymi planu Lamborghini na nadchodzące 10 lat. W dalszej części materiału przedstawiam swoje tłumaczenie jego postu. Zapowiada się gorąca dekada w motoryzacji...

OGÓLNY PLAN LAMBORGHINI NA NADCHODZĄCE 10 LAT:
2011 – LP550-2 Spyder i wyjazd pierwszych egzemplarzy LP700-4 Aventador na ulice;
2012 – LP700-4 Roadster i Sesto Elemento;
2013 – następca modelu Gallardo;
2014 – Estoque/4-drzwiowy sedan i następca modelu Gallardo w wersji Spyder;
2015 – LP700 Super Veloce i koncept modelu Estoque ze składanym dachem;
2016 – facelifting LP700 coupe i roadstera;
2017 – Estoque Convertible i następca modelu Gallarrdo w odmianie Superleggera;
2018 – facelifting następcy Gallardo;
2019 – LP700 Jota;
2020 – facelifing modelu Estoque Sedan/Convertible i koncept modelu Estoque Coupe;
2021 – Estoque Coupe i następca modelu LP700

AVENTADOR
Po wprowadzeniu do produkcji modelu coupe, firma zaprezentuje rok później odmianę roadster, która będzie wyposażona w wieloczęściowy dach z włókna węglowego, montowany do ukrytych węzłów konstrukcyjnych nadwozia i przechowywany złożony na płasko w bagażniku.
Dwa lata później zostanie zaprezentowany Aventador SuperVeloce – o 150kg lżejszy od podstawowej wersji pojazdu dzięki wykończeniu wnętrza z włókna węglowego oraz ogólnej redukcji masy. Dodatkowo zyska 50KM i duży karbonowy spoiler. Wersja superszybka Aventadora będzie produkowana tylko w 2015 roku w limitowanej ilości 350 sztuk.
W 2016 Aventador coupe i roadster przejdą facelifting. Nastąpi też wzmocnienie silnika z wersji SV, co przyniesie powstanie modelu LP750-4. Przestylizowany zostanie tył auta – pojawi się nowy dyfuzor i siatkowy grill na całej szerokości. Zmiany zajdą również w wyglądzie tylnych świateł. Zarys przodu ulegnie zmianie, poszerzone zostaną wloty powietrza.
Ostatnią odmianą Aventadora będzie zaprezentowana w 2019 roku LP850-4 Jota, wykorzystująca odlewy węglowo-krzemianowe jako obudowy skrzyni biegów, dyferencjału i elementy karbonowe w zawieszeniu. Jota będzie 250kg lżejsza niż standardowy Aventador i 100kg lżejsza niż wersja SuperVeloce. Moc wzrośnie o 100KM w stosunku do odmiany poliftowej. Będzie to samochód limitowany jedynie do 50 egzemplarzy.

CABRERA – NASTĘPCA GALLARDO
Tak samo jak Gallardo, jego następca będzie nosił nazwę po walecznym Hiszpańskim byku. Tym razem będzie to Cabrera. Zadebiutuje on w 2013 roku jako 570-konne coupe wyposażone w silnik V10. Cabrera Spyder dołączy do rodziny Lamborghini rok później. Nadwozie samonośne będzie składało się z kilku łączonych ze sobą karbonowych elementów (rozwiązanie tańsze w produkcji niż jednoczęściowy monokokpit Aventadora). Cabrera ma być nieznacznie lżejsza i większa niż Gallardo, a osiągami przewyższy poprzednika w odmianie LP570-4 Superleggera.
Wersja Spyder będzie wyposażona w miękki składany dach, zbliżony do tego, który znamy z obecnego mniejszego modelu Lamborghini.
W 2017 roku zadebiutuje Cabrera Superleggera – model produkowany jedynie przez rok w limitowanej ilości 250 sztuk. Będzie on lżejszy o 150kg, dzięki podobnym zabiegom co przy redukcji masy Aventadora. Moc pojazdu wzrośnie do 595KM.
W szóstym roku produkcji Cabrera przejdzie facelifting, który utrzyma się na nadwoziu następcy Gallardo przez drugą połowę swojego okresu produkcji, czyli do około 2024 roku.

ESTOQUE
Pierwszy 4-drzwiowy sedan Lamborghini zadebiutuje w 2014 roku. Będzie napędzany tym samym V10 co opisywana powyżej Cabrera. Ma ona oferować doskonałe osiągi i luksus na najwyższym poziomie, któremu nie dorówna żaden samochód w tej klasie, wywołując spore zamieszanie w segmencie luksusowych sedanów z najwyższej półki.
W 2015 roku Lamborghini pokaże światu koncept 2-drzwiowej, 4-miejscowej wersji Estoque ze składanym dachem. Ta odmiana wejdzie do produkcji rok po prezentacji i będzie sprzedawana jako rocznik modelowy 2017.
Sedan od Lamborghini przejdzie po 5 latach facelifting. Jednocześnie zaprezentowany zostanie koncept skróconego Estoque – dwudrzwiowe coupe o układzie siedzeń 2+2 celujący w luksusowe sportowe samochody z Niemiec i Wielkiej Brytanii. Estoque Coupe zawita w salonach w 2021 roku.

PODSUMOWANIE
Powyższe zestawienie nie zawiera modeli produkcyjnych i koncepcyjnych hybryd, samochodów z napędami alternatywnymi i zasilanych innymi niż benzyna paliwami. Obecny okręt flagowy Lamborghini – Aventador – jest prawdopodobnie ostatnim tylko i wyłącznie benzynowym modelem z Sant’Agata.
Wyżej przedstawiony 10-letni plan ukazuje jedynie główne zmiany w nadwoziach i silnikach nadchodzących modeli. Nie zawiera edycji specjalnych konfiguracji wnętrza czy malowania, takich jak np. Gallardo Bicolore, Tricolore, Nera itp.

KILKA SŁÓW OD TŁUMACZĄCEGO
Ze względu na charakter języka polskiego nie trzymałem się niewolniczo oryginalnej treści. Jeśli znalazłeś jakiś błąd lub masz pytania, skontaktuj się ze mną przez maila podanego w zakładce Kontakt. Jeśli chcesz umieścić powyższy tekst na swojej stronie proszę o zamieszczenie odnośnika do mojego tłumaczenia i ewentualnie informację na maila.
Oryginalny post na można znaleźć na teamspeed.com klikając TUTAJ.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz