niedziela, 29 maja 2011

Moto Nostalgia 2011 - Ogólnopolskie Targi Pojazdów Zabytkowych

W dniach 28 i 29 maja 2011 roku w Warszawie, odbyły się Ogólnopolskie Targi Pojazdów Zabytkowych MotoNostalgia. Od początku było wiadomo, że będzie to impreza na dobrym poziomie - mając na uwadze chociażby zapowiedź pojawienia się oryginalnej Lancii Stratos. Okazało się jednak, że to, co mogliśmy oglądać w hali wystawowej, przerosło wszelkie oczekiwania odwiedzających.

Należy się ogromny ukłon w stronę automobilklubów, osób prywatnych, redakcji oraz firm, za to, że udało im się ściągnąć tak ogromną ilość samochodów. Na dodatek nie były to zwykłe auta z trochę starszych roczników, ale prawdziwe rarytasy - maszyny, o których się słyszało, ale najczęściej nigdy nie widziało.

Główną dźwignią reklamy MotoNostalgii była Lancia Stratos wystawiana na stoisku Classic Auto. Z jednej strony nic dziwnego - jest to jedyny jeżdżący Stratos w Polsce. Co więcej, jest to egzemplarz, który należał do Chrisa Hrabaleka - pomysłodawcy i współtwórcy niedawno przedstawionej reinkarnacji Stratosa. Ale z drugiej strony - targi były pełne prawdziwych perełek i dziwi fakt, że w trakcie kampanii reklamowej nie pojawiło się więcej wielkich nazw.

Nie sposób wymienić wszystkie samochody, jakie zachwycały zwiedzających. Można tylko powiedzieć, że każdy mógł znaleźć coś dla siebie. Począwszy od Mikrusów, Mini i Syrenki, przez nadwozie samochodu sportowego Wiesława Gawrona (kryjącego niegdyś podwozie Bugatti T40), Dallarę F393, Reynarda 913 i nadwozie RAKa Jerzego Jankowskiego, a na niezliczonej ilości muscle carów, Ferrari Mondial i mocarnym Porsche 930 kończąc - można było zobaczyć niesamowity przekrój przez historię motoryzacji polskiej i zagranicznej. Firma Porsche pokusiła się o własne stoisko, na którym mogliśmy obejrzeć model 993 Turbo, 356C i klasyczną 911 - wszystkie lśniące, w fantastycznym stanie. Nie zawiódł również Mercedes, który świętuje w tym roku 125-lecie powstania pierwszego samochodu. Co ciekawe - na stoisko marki ze Stuttgartu dla kontrastu do m.in. 220 SE czy 300SL, pojawił się nowy SLK.

Na szczególną uwagę zasłużyło również stoisko Forza Italia, na którym niesamowite wrażenie robiła Lancia Delta HF Integrale.

Oprócz wymienionych wyżej maszyn, szczególną uwagę przykuwały również: Opel GT Sport, Citroen DS, replika Fiata X1/9 Abarth Prototipo, Fiat Abarth 131 Mirafiori, Renault 5 Turbo, BMW E24 M6, klasyczne Mustangi, znajomy Dodge Challenger, o którym mogliście przeczytać na 100 Oktanów TUTAJ, Chevrolet Corvette C1, Dodge Monaco (Bluesmobile) i Hudson Hornet (niestety szczelnie zasłonięty rzędem tabliczek informacyjnych). Naturalnie, jak wspominałem - wszystkie auta prezentowały się fantastycznie i nie ma możliwości, żeby spamiętać każde, które chociaż na chwilę wzbudziło zachwyt.

Dla mnie bezapelacyjną gwiazdą tych targów zostaje Porsche 930, dlatego już wkrótce na 100 Oktanów pojawi się więcej zdjęć i tekst z historią tego zjawiskowego klasyka.

Samochody zabytkowe pojawiły się już na łamach 100 Oktanów tutaj:
Legenda zza oceanu - Dodge Challenger
Wspomnienie brytyjskiego klasyka – Jaguar XK 140
50 lat bez zmian - klasyczne Porsche 911

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz